Sprzedaż hurtowa

Odstąpienie od umowy i zwroty towaru

Kto ma prawo zwrotu towaru?

Wyłącznie Klientowi będącemu jednocześnie Konsumentem w rozumieniu prawa, przysługuje możliwość odstąpienia od umowy i zwrotu towaru.

 

Ile mamy czasu na zwrot?

W przypadku zakupu jednego towaru:

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.

Lub w przypadku zakupu wielu towarów, które są dostarczane osobno:

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.

Lub w przypadku zakupu towarów, które są dostarczane partiami lub w częściach:

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej partii lub części.

Lub w przypadku umowy podlegającej regularnemu dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony:

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie pierwszej z rzeczy.

 

Jak zainicjować zwrot towaru?

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas [Proszę wpisać Państwa imię i nazwisko, pełny adres pocztowy oraz, o ile są dostępne, Państwa numer telefonu, numer faksu i adres e-mail] o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

 

 

 

Po otrzymaniu informacji, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną). Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

 

Jak dokonać zwrotu towaru?

W celu dokonania zwrotu, są państwo zobligowani do dostarczenia towaru do naszej siedziby. Aby ułatwić państwu ten proces, uruchomiliśmy na naszej stronie gotowy formularz zwrotu, dzięki któremu w łatwy i przyjemny sposób wybierzecie produkt do zwrotu, formę zwrotu, wygenerujecie gotową etykietę na paczkę, i dostarczycie przesyłkę do najbliższego punktu nadania Poczty Polskiej lub Inpost. 

W przypadku przesyłek paletowych lub innych wielkogabarytowych, prosimy o bezpośredni kontakt w celu omówienia szczegółów i daty odbioru towaru. 

 

Czym skutkuje odstąpienie od umowy?

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności (za wyjątkiem kosztów zwrotu produktów), w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy. Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz lub rzeczy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

 

Jaki jest koszt zwrotu towaru?

Koszty zwrotu towaru ponoszą Państwo osobiście.

Możecie Państwo samodzielnie nadać przesyłkę lub skorzystać z formularza na naszej stronie , który po zalogowaniu poprowadzi krok po kroku do zwrotu towaru. Dzięki udostępnionym opcjom zwrotu za pośrednictwem Poczty Polskiej i Inpost (dostarczając przesyłkę do odpowiedniego punktu odbioru), bezpośrednio za przesyłkę zwrotną płaci nasza firma, a finalnie poniesione koszty będą odpisywane od kwoty Państwu należnej za zwracany towar.

Koszty zwrotów towarów są takie same jak koszty ich nadania. Cena nadania każdego towaru jest widoczna na naszej stronie, po dodaniu go do koszyka. W przypadku przesyłek paletowych i wielkogabarytowych również obowiązują cenniki takie same jak ceny wysyłki towaru bezpośrednio z naszego sklepu. Cenniki dostępne są na stronie "wysyłka".

Maksymalna kwota za przesyłkę zwrotną paletową (z przedziału wagowego 500-700kg) to 278zł brutto.

 

Kiedy prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta nie jest spełnione?

  • umowy, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
  • umowy, w której przedmiotem zamówienia jest rzecz umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
  • umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • umowy, w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
  • umowy, w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji. Jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
  • umowy zawartej na aukcji publicznej.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel